Promoshop Rabobank te Heenvliet
Opdrachtgever |
Rabobank |
Jaar |
2007 |
Aannemer | |
Oppervlakte |
25 m2 |
Locatie |
Heenvliet |
Discipline |
Interieur |
Typologie |
Retail, Promoshop |
Met de uitbreiding van de Albert Heijn in Heenvliet i er een grote entreezone ontstaan. Deze inloopzone heeft naast een gebruikelijke slager, tabaksinrichting ook een promostore van de Rabobank. De kleine ruimte van ca. 25 m2 had een lastige plattegrond. Door trapopgangen, technische zones en scheefstand van de plattegrond bleef er een lastige restruimte over.
Het ontwerp kenmerkt zich door een twaalf houten schenkels van 40 mm berkenmultiplex. Deze schenkels hebben allen een andere vorm, waardoor zowel de wanden als het plafond, een gelaagdheid krijgen. Midden in de ruimte is de ontvangstbalie geplaatst, waardoor winkelend publiek direct kan worden aangesproken.
Door middel van RGB led-verlichting kan de sfeer (en kleur) van de ruimte worden aangepast aan de wisselende thema's van de promoshop.